Maak je dienstverlening proactiever en transparanter met track & trace-service

Hoe kun je met MijnZaken en NotifyNL je dienstverlening proactiever en transparanter maken? MijnZaken en NotifyNL zijn digitale services die de interactie tussen gemeente en inwoner verbeteren. Met track & trace-service MijnZaken kunnen inwoners én medewerkers de live status van aanvragen van inwoners in de gaten houden. En met notificatieservice NotifyNL kunnen overheden een notificatie versturen als er een bericht voor een inwoner of ondernemer klaarstaat in de berichtenbox. In het VNG-samenwerkingsverband Omnichannel/MijnServices ontwikkelen en testen gemeenten en leveranciers deze digitale services die aan een goede standaard voldoen, gebruiksvriendelijk en betrouwbaar zijn, en die over te nemen zijn door andere gemeenten en leveranciers.

Wendy van den Eeckhout van Gemeente Nijmegen laat zien hoe MijnZaken en een digitale identiteit een plek hebben gekregen binnen de Nijmeegse dienstverlening. Nijmegen heeft de eerste stap gezet door de producten en diensten die vallen onder de APV-vergunningen (zoals evenementen-, drank- en horeca vergunning) toegankelijk te maken met yivi en door de status van aanvragen met track & trace-service MijnZaken te tonen op MijnNijmegen. Ze bespreekt waar ze nu staan, wat voor uitdagingen ze onderweg zijn tegengekomen en wat je nodig hebt om hier als overheidsorganisatie ook mee te kunnen starten.

Ernout van der Waard van Worth geeft u tijdens deze sessie zicht op hoe NotifyNL werkt en hoe het de kwaliteit, toegankelijkheid en het vertrouwen in overheidscommunicatie verhoogt.
NotifyNL (https://notificatie.nl) is een initiatief van de overheid waarmee ze haar digitale ecosysteem verder open en wendbaar maakt. Worth helpt organisaties bij het succesvol implementeren en het beheren van Notify. Ook vertelt Ernout hoe je met NotifyNL kosten kunt besparen, en hoe het je helpt te voldoen aan de Wmebv-eisen.

Wendy van den Eeckhout

Wendy van den Eeckhout is Strategisch informatie adviseur gemeentelijke dienstverlening bij Gemeente Nijmegen. Ze zet zich in voor het verbeteren van de online dienstverlening met nieuwe ontwikkelingen en technologieën.

Overheid360

Andere sprekers

Partners