Nieuws
06 juli 2020

‘Digitale Silicon Valley-missie voor herhaling vatbaar’

De eerste Nederlandse digitale handelsmissie, gericht op Nederlandse bedrijven die interesse hebben in zakendoen aan de Amerikaanse Westkust, was zowel technisch als economisch een succes. Dat stelt consul-generaal Gerbert Kunst die terugkijkt op de digitale missie die plaatsvond van 15 tot 19 juni.

De missie bracht op digitale wijze bedrijven op het gebied van slim en elektrisch vervoer in contact met potentiële partners aan de Amerikaanse Westkust. Ruim zestig bedrijven en organisaties, waaronder ABN Amro, Brainport Eindhoven, TU Delft en TNO, deden mee aan de missie die zich richtte op de toekomst van mobiliteit en elektrisch vervoer. De digitale missie, georganiseerd door het consulaat, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) en het ministerie van Buitenlandse Zaken, verving een geplande missie naar een grote mobiliteitsconferentie in Portland, die vanwege de coronacrisis werd afgeblazen. Het was overigens de eerste virtuele handelsmissie voor Californië, dus ons land bracht ook innovatie naar de Valley.

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

Hoofdmediapartner
Mediapartners