Nieuws
02 april 2019

DNB gunt it-beheer voor 4 jaar aan Centric

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft voor vier jaar een groot deel van zijn it uitbesteed aan Centric. De it-dienstverlener uit Gouda gaat werkplekdiensten, de servicedesk en kantoorautomatisering leveren aan de 1800 medewerkers en neemt ook het datacenter in beheer. Centric beheert in de financiële wereld al diverse it-infrastructuren én (pensioen)administraties.

DNB verwacht door de uitbesteding van het it-beheer meer efficiëntie en flexibiliteit te creëren en de mogelijkheden op it-vlak te vergroten door met een it-specialist in zee te gaan. De aanbesteding voor zo'n it-partner op beheervlak vond in 2018 plaats. In september vorig jaar ging de voorlopige gunning naar Centric. Die is nu definitief.

Behalve dat Centric voor alle DNB-medewerkers de werkplekdiensten en kantoorautomatisering gaat verzorgen, komt er een servicedesk– op locatie, op de werkplek, telefonisch en online. Daarbij moet het bedrijf alle hard- en software up-to-date houden.

De digitale werkplekken met Windows 10 worden in fases getransformeerd naar de standaard werkplekoplossing van Centric. Hierbij krijgen alle medewerkers onder andere Office 365. Centric zorgt voor de uitrol en voor het beheer van werkplekconfiguraties en licenties.

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

Hoofdmediapartner
Mediapartners